Lån jolle

Vores ambition er at stille klubjoller til rådighed for sejlerne. Dette hjælper med at holde prisen nede for at dyrke sejlsport. Et medlemskab i Nivå er er faktisk billigere end at gå til fodbold. Ved sæsonstart får sejleren tildelt en jolle der passer til niveauet. De bedste joller er forbeholdt dem som ønsker at sejle kapsejlads, her betyder det noget at jolle, sejl og mast er i god stand for at sejle hurtigt. Man har som sejler og forældre et ansvar for at jollen bliver holdt ren og pæn og i god forsvarlig stand. Hvis du er i tvivl kan du altid spørge vores bådansvarlige.

Udstyr

At have det rette tøj på vandet er en nødvendighed. Som ny sejler behøver man ikke gøre de helt store investeringer. Klubben har våddragter, vådsko og redningsveste til udlån. Man kan låne udstyr på havnen til den første tid men herefter er det rarest at have sin egen våddragt, vest og støvler. Disse ting kan ofte findes billigt på nettet. De mere øvede ønsker sig ofte en tørdragt, specielt hvis de deltager i vintertræning.