Handikapafdelingen – Et brag af en sæson 2017

Et brag af en sæson for handicapafdelingen er ved at komme til en afslutning

Masser af tid på vandet – men vi har stadig brug for instruktører

Sejlsæsonen 2017 har på alle måder været fantastisk for Handicapafdelingen. Aldrig før har vi haft så mange aktivt sejlende handicappede, aldrig har vi sejlet så mange dage og været på så mange ture. Dette har kun været muligt som følge af den store og fleksible indsats fra vores frivillige hjælpere/instruktører.

Fra Handicapafdelingen vi vil gerne sige en stor tak til alle vores frivillige hjælpere, der utrætteligt er mødt op uge efter uge og som har været krumtappen i dette års sejladser.

Vi er kommet fantastisk godt i gang og har et stadigt stigende antal medlemmer. Vi har i denne sæson haft 15 handicappede medlemmer, hvilket er rekord for os. Det er lykkedes at få alle som er sejlklare ud at sejle én gang om ugen. Vi har sejlet 3 gange med hver båd 3 dage om ugen stort set hele sæsonen. Her i slutningen af sæsonen sejler vi 2 gange med hver båd 3 dage om ugen. Vi forventer at sejle til og med uge 40.

MEN .. vi mangler fortsat instruktører.

Til næste sæson håber vi at der blandt vores sejlere er et par stykker, der har lyst til at give os en hjælpende hånd som sejlende instruktør. Det kræver ikke særlige forudsætninger, udover at man er erfaren sejler og kan li’ mennesker ??. Specialhjælp til vores handicappede medlemmer udføres af deres egen handicaphjælper. Hvis du vil være instruktør for os, så tøv ikke med at kontakte undertegnede eller skriv til direkte til handicap@nivaabaadelaug.dk.

Vi ønsker at optage endnu flere medlemmer til handicapafdelingen. Vi ser frem til næste sæson, hvor vi stræber efter et endnu højere aktivitetsniveau til én dag mere per uge. Det vil gøre det muligt at sejle med 4 handicappede flere end i år.

For handicapafdelingen har vi lavet en lille folder, som kan ses og hentes her. Med folderen vil vi understrege, at et handicap ikke er en hindring for at komme ud at sejle i Nivå Sejlklub.

Er du handicappet og ønsker du at sejler eller ønsker du at være instruktør, så tøv ikke med at kontakte undertegnede eller skriv til direkte til handicap@nivaabaadelaug.dk.

Husk at møde op til diverse klubmøder og andre aktiviteter, som løber af stablen i løbet af vinteren. Så er tiden ikke så lang til næste sæsonstart.

En rigtig god vinter og tak for en fantastisk sejlsæson.

Kaj Brodersen - kfb@kaj-brodersen.com